Sunday, December 11, 2011

::: BERHENTI MENGHARAP :::



Apabila kita mengharap dan hasilnya positif seperti yang kita harapkan, itu satu petanda yang baik. Tapi apabila kita mengharap dan hasilnya tidak seperti yang kita harapkan dan luar dari jangkaan kita. 
Apa perasaan kita ketika itu? 
Itulah mengharapkan sesuatu yang belum pasti berlaku, besar kemungkinan kita akan kecewa dikemudian hari jika harapan yang kita harapkan tidak seperti yang kita impikan.
 Masa tu perasaan mulalah tak tentu hala, fikiran mula kecelaruan dan termenung panjang memikirkan nasib dan impian besar yang kita impikan sebelum ini. 
Ada yang sanggup melakukan apa saja untuk mengecapi harapan dan tidak akan biakan terkubur begitu saja walaupun seribu tahun menunggu.
 Entah la, sesetengah orang mengatakan takdir, nasib ataupun tiada rezeki atas usaha yang telah kita lakukan dan jangan berhenti mengharapan apa yang kita impikan dan teruskan berusaha untuk mencapainya.


Ini mood entri release tension dan blur untuk diri sendiri. Bangkitlah dari khayalan dan berhenti berharap dan kembali ke realiti. Usahlah menjadi seperti angan-angan Mat Jenin


:::::: WAKE UP :::::::

No comments:

Post a Comment